אומנות ישראלית – איך רוכשים יצירות אומנות מקומיות?

למידע נוסף

 

לא מעט ישראלים מבקשים לרכוש יצירות אומנות ישראליות, בין אם זה בשביל לעצב ולקשט את בית המגורים בו הם מתגוררים, את העסק בו הם עובדים ובין אם זה לצרכים אחרים. מדובר על יצירות אומנות שונות, כאלו שנוצרו בעבר על ידי אמנים ישראלים, מוכרים יותר או פחות, וכאלו שנוצרו על ידי אמנים ישראלים עכשוויים בשנים האחרונות.

יצירות ישראליות נמכרות במגוון מקומות על פי תמחור הנקבע על ידי האמן או על ידי מי שמציע את היצירה למכירה. יצירות אלו מוצעות למכירה, כאמור, לשימוש ולצרכים אחרים. לא מעט ישראלים, כמו גורמים אחרים רבים ממדינות אחרות בעולם, בוחרים לא פעם להשתמש ביצירות אומנות לצרכים כלכליים, שכן כל יצירה יש לה ערך כלכלי מסוים ועם השנים, בוודאי כשמדובר על יצירות של אמנים מסוימים, הרי שהערך שלה יכול לעלות באופן משמעותי.

באופן טבעי, בשביל לרכוש אומנות ישראלית צריך לדעת לא רק איזו יצירה לרכוש, מאיזה סוג ובאיזה ערך, אלא גם צריך לדעת היכן ניתן לרכוש אותה. זאת על מנת שהתהליך יתבצע בצורה מסודרת וכן בשביל שיהיה אפשר ליהנות מתמחור אופטימאלי המתאים לתנאי השוק.

לפני שנסביר כיצד ניתן לרכוש אומנות ישראלית, צריך לציין שקיימים לא מעט מקורות מידע שיכולים לעזור, גם בחיפוש יצירות לרכישה וגם בקבלת מידע על האמן ועל היצירה עצמה. כך אפשר ללמוד עליה יותר ולהכיר אותה לעומק.

איפה אפשר לרכוש אומנות ישראלית

המקום האידיאלי לרכוש אומנות ישראלית של אמנים שונים, הוא בית מכירות. שם אפשר למצוא יצירות המוצעות למכירה במסגרת מכרזים פתוחים או במילים אחרות, מכירות פומביות. הרעיון הוא פשוט, כל רוכש יכול להציע מחיר עבור היצירה, וההצעה הגבוהה ביותר מתקבלת. אפשר שזו תהיה הצעה נמוכה אם אף אחד אחר לא הציע הצעה נגדית ואפשר שזה יגיע לסכומים מהותיים, אם ישנן הצעות נגדיות רבות.

היתרון של רכישת יצירות אומנות ישראלית בבית מכירות, הוא העובדה שהתמחור לא נעשה על ידי גורם חיצוני אלא על ידי הרוכשים. יתרון נוסף הוא, ניתן למצוא יצירות ישנות לרכישה. הן לא חייבות להיות בהכרח יצירות חדשות. למשל, אם יורשים החליטו להעמיד יצירות למכירה אזי שניתן למצוא בקטלוג יצירות ישנות שאיש לא חשב שיהיה אפשר למצוא אותן יותר.

אפשרויות נוספות לרכישת יצירות ישראליות, היא פנייה לגלריות, מוזיאונים, וכן לאמנים עצמם בשביל לרכוש יצירה כזו או אחרת. אז אומנם יש יותר סיכוי לרכוש את היצירה אך השליטה על התמחור היא נמוכה. מה עוד שלא ניתן למצוא דברים יוצאי דופן אלא את מה שקיים בקטלוג של המקום.

בסיכומו של דבר, שתי האופציות מאפשרות ליהנות מרכישת אומנות ישראלית, בין אם זה לשימוש ועיצוב ובין אם זה להשקעה כלכלית ארוכת טווח.

 גלריה

למידע נוסף

גלילה לראש העמוד